E-Ticarette Başarılı Olmak için İpuçları

E-Ticarette Başarılı Olmak için İpuçları

E Ticarette Başarılı Olmak
E-ticarette başarılı olmak için ipuçları yazımda daha önceden E Ticarette Başarılı Olmakyazımda bahsettiğim şeylerin üzerine yapılabilecek bazı püf noktaları açıklamak için yazıyorum. O yüzden daha önce ilkyazımı okumadıysanız öncelikle onu okuyup daha sonra bu yazıma bakmanızda fayda var. E-ticarette başarılı olmak için ipuçları aslında sizde saklıdır. Çünkü satacağınız ürünü ve nasıl satacağınızı en iyi siz bilirsiniz ki siz bilmelisiniz. Bu sayede farklı bir satıcı olacak ve daha başarılı olacaksınız. Ancak bunların yanında bazı ipuçları size E ticarette başarılı olma konusunda yardımcı olacaktır…

Akılda Kalıcı Ürün Açıklamaları Yazın

e ticaret ürün açıklama
Daha önceki yazımda sizlere orijinal içeriğin önemini anlatmıştım ancak burada ki kısımda biraz orijinalin dışına çıkmamız gerekecek. Aynı ürünü satan diğer sitelerin yaptığı gibi ürününü üreticisinin yazdığı ürün açıklamasını kullanmamalısınız. Ürün kategorilerini özgün içeriklerle güçlendirmeye çalışmalısınız ve ürün açıklamalarında ki linklerle ürünleri kategorilere bağlayın.



Büyük talep olacağını düşündüğünüz bir ürün ekleyecekseniz, URL yapısına çok yakındasayfası ekleyin ve özgün içerik sunmaya çalışın. E-ticarette başarılı olmak için ipuçlarından birisi de ön sipariş gibi sayfaları oluşturmak ve bu sayfaları sosyal medyada yaymaktadır. Ürünü üreten üretici firmanın açıklamasını yazmak yerine kullanıcıların bir önceki üründe ya da benzer ürünlerde yaşadığı tecrübeleri ve düşünceleri yansıtan ürün ile ilgili bol bol resimvideobilgi içeren bir içerik hazırlamaya özen gösterin. Kaliteyi ve özgünlüğü arttırın. Kullanıcı yorumlarına izin verin ki Sosyal Networking dediğimiz bölümde başarılı olun.
E-ticarette başarılı olmak için ipuçlarından birisi de arama motorlarına yardımcı olacak anahtar kelimeler içeren bir açıklama kullanmaya çalışmak olacaktır. Alakalı ürünler yer almalıdır. Ürün sayfasında alakalı ürünler göstermek satışlarınızı arttırabilir. Gösterilen ürünler, ürünle alakalı olmalı ki, kişiselleştirilmiş ve stokta olmalıdır. Eğer kullanıcı Apple’ınson ürününün sayfasındaysa, fiyatına, kalitesine ve kullanıcının kişiliğine uygun alakalı ürünler önermelisiniz. Google Nexus alakalı bir ürün olabilir ama sadık bir Apple kullanıcısı onu satın almayabilir. O yüzden ürünleri daha realist bir şekilde optimize etmelisiniz.
Sayfadaki ürünün önünü kapatmamalısınız. Yani önerilen ürünler gibi alanlarla asıl çıkması gereken ürünün üzerini kapatmamalısınız ki kullanıcının dikkati o üründen kaymasın. Sayfanın güzel yerlerini satılmayan veya popüler olmayan ürünler yerine en çok satılanürünleriniz ile konumlandırmalısınız ki e ticarette başarılı olabilesiniz.

Özgün ve Uzun Kategori Açıklamaları Yazın

e ticaret ürün açıklaması
E-ticaret sitelerinin olmazsa olmazı ürünler olarak düşünülebilir ama tüm sitelerin en önemli yapı taşı içeriğidir. Kullanıcı herhangi bir kategori seçtiğinde o kategoriyle alakalı en azından 500 600 kelimelik özgün bir içerik yer almalıdır. Ana sayfadan sonra, kategori sayfaları en popüler ve en güçlü sayfalardır. Bunun için şu ipuçlarına dikkat edin:
* Kategori sayfalarına özel ana sayfalar gibi davranın.
* Kategori sayfalarına içerik ekleyin.
* Ürün sayfalarına deep-linkler oluşturun.
* Sosyal medyada paylaşılan içerikleri etiketleyin.
* Kategori sayfalarını kullanıcıya en iyi hizmeti verecek şekilde hazırlayın.
Bunları uyguladığınız takdirde e ticarette başarılı olmak için ipuçlarının büyük bir bölümüne hakim olmuş olacaksınız.

Link Yapısına Dikkat Etmelisiniz

e ticaret ve başarı
E ticarette başarılı olmak için sitenizin link yapısına da dikkat etmelisiniz. Özellikle de keyword domain faktörü hakkında biraz daha araştırma yaparak bunun üzerinde daha fazla durmalısınız. Uygun link yapısı, arama motorunuzun sitenizi bulması, taraması ve içeriğinizin anlaşılması hakkında daha pozitif bir izlenim verecektir. Anahtar kelime kullanmak oldukça iyi bir şey iken gereğinden fazla kullanmak ise Google Filtresi dediğimiz sandbox kısmına girmenize neden olacaktır.
Örnek bir link yapısı şu şekilde olabilir:
http://www.örneklink.com/kirmizi-nike-canta/
Linki oluştururken ürün adını bitişik yazmak yerine yukarıda ki örnekte belirttiğim gibi tireişareti ile ayırmak size avantaj sağlayacaktır. Çünkü Google botları bu tire işaretlerini boşluk olarak algılamaktadırlar.

Ürün Resimlerini Optimize Edin

resim optimizasyonu
Resimler e ticaret sitelerinde oldukça önemlidir. Çünkü bir ürünü satarken insanlara görmeden satmayı başarmalısınız. Burada ki açığı ise resimlerle kapatmalısınız. Resimleri o ürünün en iyi belirtildiği ve tüm açılarında gösterdiği şekilde gösterecek şekilde olduğuna dikkat etmelisiniz. Yani alacak kişinin o ürünü eline almadan dahi her açıyla görmesini sağlamalısınız. Ancak bunu yaparken çok kaliteli resimler yüklediğinizde bu resimler sitenizi ve yüklenme hızını biraz yavaşlatacaktır. O yüzden görsellerinizi optimize etmek size bu konuda büyük bir avantaj sağlayacaktır. Bunun için ise Görsel Boyutu ve SEO İlişkisiyazıma bakarak detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
Sitenize eklediğiniz veya ekleyeceğiniz ürün resimlerini mümkün olduğu kadar alt etiketi ile birlikte yüklemeye özen göstermelisiniz. Bu sizlere aynı zamanda Google görselsonuçlarından da hit ve müşteri dönüşü sağlayacak ve görsel indeksinizi yükseltmenizde yardımcı olacaktır.

0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski