Site Dışı SEO Optimizasyonu

Off page seo
SEO dünyasında oldukça sık karşılaştığımız bir şey vardır ki oda Off Page SEO’dur. Normalde bir sitenin ya da uygulamanın SEO çalışmasına bakacak olursak bunun büyük bir bölümünü tek başına Off Page SEO dediğimiz başlık altında toplayabiliriz.
Başarılı bir site kurmak istiyorsanız Off Page SEO kavramına gerçekten hakim olmalı ve bu alanda ilerlemeyi sağlamalısınız. Çünkü başarılı ve istediğine ulaşmış bir site olmak için buz dağının görünmeyen yüzü olan Off Page SEO oldukça önemlidir.
Buz dağının görünmeyen yüzü dedim ama işte bu size ikinci plana itebileceğiniz anlamına gelmesin. Gerek ücretsiz Off Page SEO gerekse de ücretli Off Page SEO taktiklerini de uygulayarak projenizi en iyi şekilde beslemelisiniz.
Off Page SEO kavramının da büyük bir bölümünü sitemize diğer siteler tarafından verilen backlink çalışmaları oluşturmaktadır.

Backlink Mantığı

Backlink, sitenizin başka sitelerden aldığı bağlantılardır diyebiliriz. Diğer siteler oluşturdukları bir içerikte sizin sitenizi kaynak olarak göstererek sitenizin değerinin artmasını sağlar.
Arama motorları bu sayede sizin sektörünüz içinde önemli bir yere sahip olduğunuzun izlenimine ulaşır ki buda sizin üst sıralara çıkmanıza büyük bir fayda sağlar. Genelde de backlink alacağınız kaynaklar da internet gazetelerisözlük siteleriblog siteleridizin siteleri diye sıralanabilir.

Do Follow mu? No Follow mu?

Backlink kavramı da aslında iki şekilde olmaktadır. Bunların birisi do follow diğeri ise no follow’dur. Do follow linklerde site kendi içeriği içinde sitenize bağlantı verirken sizin güvenilir ve sektöründe öncü bir konumda olduğunuza referans olur.



No follow link ise site içeriğinde sizin bağlantınızın kullanıldığını ancak bunun bir referans değil de kaynak olarak gösterilmesi diyebiliriz. Buda önemlidir ancak do follow linkler no follow linklere göre çok daha etkilidir.

Backlink SEO İçin Önemli Midir?

Backlink dediğimiz işlem SEO olayının olmazsa olmazlarındandır. Hatta bir sitenin hayat damarları bile diyebiliriz o kadar önemli olduğu noktalar vardır. Çünkü sitenizin saygınlığının artması ve sektöründe otoriter olmasına büyük bir katkı sağlamaktadır.
Ama backlink almak denildiği zaman biraz yanlış anlaşılabiliyor. Off Page SEO kavramının büyük bir yapı taşı olan backlinki adeta önüne gelen siteden almak hiçbir işe yaramıyor. Özellikle de sözde backlink programı adı altında birçok programı kullanarak ilgisiz alakasız birçok siteye backlink için link ekletmeniz de size hiçbir fayda sağlamayacaktır.
Onun yerine sizinle ilgili ya da en azından sizinle alakalı içerikler paylaşan ve gerçekten Google tarafından iyi ziyaretçi kitlesine sahip, kaliteli web sitelerinden backlink almaya çalışmak size ve Off Page SEO çalışmanıza çok daha fazla katkı sağlayacaktır.

CO-CITATION KAVRAMI

CO-CITATION

Off Page SEO kavramında backlink olayından bahsettik ve dediğim gibi backlink almanın da birçok çeşitleri oluyor. Şimdi Co-Citation kavramı ile backlink almaktan biraz bahsedelim. Bu tarz bir yöntem ile alacağınız backlink çok daha faydalı olacaktır.
Co-Citation’ı bir örnekle anlatmam gerekirse bir blog sitesinde diyelim ki bir makale paylaşarak sitenizin linkini verecek ve oradan kendinize backlink kasacaksınız. Bunu yaparken sadece kendi sitenizin linkini vermeyi bir unutun.
Diyelim ki ayakkabı dünyasında bir siteniz var ve sizin sektörünüzde de A firması oldukça popüler ve arama motorları tarafından da sevilen büyük bir firma. Sizin gidip bu firmadan backlink almanız neredeyse imkansızdır ancak alacağınız o backlink makalesinde A firmasına da yer vererek onu da konuya dahil edebilirsiniz.
Bu sayede arama motorları sitenizin kategorisini hem daha iyi kavrayacak ki A firmasının kategorisi zaten belli ve siz de o kategori içerisinde geçiyorsunuz bu size ekstra bir puan olarak yazılacak. Alacağınız backlink Off Page SEO kavramı açısından da size çok büyük bir artı sağlayacak.

CO-OCCURRENCE KAVRAMI


CO-OCCURRENCE
Off Page SEO yani site dışı SEO optimizasyonun da bir de Co-Occurrence kavramı yer almaktadır. Bu yazımda sizlere kısaca bu kavramı da anlatmak istiyorum. Bu SEO mantığında aslında biraz arama motorlarının kelime eşleşme mantığı üzerinden hareket ederek çalışılması söz konusudur.
Oluşturacağınız içeriklerde markanız ile anahtar kelimenizi herhangi bir link belirtmeye gerek dahi duymadan bir arada kullanmanız sayesinde arama motorları sizi artık o anahtar kelime ile eşleştirmeye başlıyor.
Örneğin; A sitesi bir alışveriş sitesidir diyelim. Bu siteyi başka nasıl bulabilirsiniz? Bir kişi alışveriş siteleri yazdığında arama motorları altta önerilen bazı aramalar sunmaktadır sizlere işte burada A firması da yer almaktadır.
Bunun sebebi ise alışveriş siteleri ile birlikte A sitesinin adının birçok içerikte yer almasıdır. Yani bir nevi anahtar kelimede yükselmeye çalışmasıdır. Ancak Co-Occurrence çalışmalarıhemen meyvesini verecek bir çalışma değildir.
Bunun için Off Page SEO kavramında sabır gerektiren çalışmalardan birisi olarak gösterebiliriz. Başarılı olmak için belirli aralıklarla özgün içerikler hazırlayarak otoriter web sitelerinde içerik yayınlatarak zaman içerisinde bu şekilde de birçok müşteri veya ziyaretçi kazanabilirsiniz.
Co-Occurrence çalışmalarında kısa vadede sonuç almak için yapabileceğiniz şey ise çok fazla popüler olmayan anahtar kelimeleri bularak onlar üzerinden çalışmalar yapmak olacaktır. Diğer anahtar kelimelere göre daha hızlı sonuç verecektir.

0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski