Minik, Sevimli ve Huzurlu 5 Köy: Cinque Terre, İtalya!

Merhaba.

Mart ayı benim için gezi ayı gibi oldu. Çünkü mart başında Belçika'ya (Brüksel, Gent, Brugge), sonlarına doğru da İtalya turumu yaptım. Malum, yazılar ise yavaş yavaş geliyor. :)

İtalya için turumu Roma - Cinque Terre - Pisa - Floransa - Bologna - Milano şeklinde 9 günlüğüne planladım. Ryanair'in sitesinden Selanik - Roma ve Milano - Selanik biletlerimi gidiş-dönüş yaklaşık 40€'ya aldım. Diğer şehirler arası ulaşım için ise otobüs (Megabus) ve tren (TrenItalia) kullandım. Havaalanı servisleri için ise Terravision'u kullandım. Dediğim gibi turuma Roma'dan başladım. Daha önce Roma'da bulunduğum için tüm şehri gezme gibi bir olayım yoktu ama yine de şehirde bir tur atıp hatırlamak istedim. Bu yüzden sadece bir gece kaldım ve şanslıydım ki Couchsurfing'ten beni misafir edebilecek birini buldum. Ertesi sabah 8.20'de La Spezia için otobüsüm var. Tiburtina Tren İstasyonu'nun hemen yanındaki otobüs garından kalkıyor otobüsler. Yolculuk yaklaşık 6 saat.
NOT: Megabus'tan alacağınız Roma - La Spezia bileti sizi Sarzana'da bir kavşakta indiriyor. Oradan tekrar La Spezia için tren kullanmanız gerekiyor. (Bilet yaklaşık 3€) Ben şanslıydım oradan birine tren istasyonunu sordum oda La Spezia'da yaşadığını ve babasının onu alacağını söyledi. Senide oraya bırakırız deyince hemen atladım bu teklife. :)

Cinque Terre gezim ufaktan ufaktan başlıyor.. Türkçede "Beş Toprak" anlamına gelen Cinque Terre, İtalya'nın kuzeybatısındaki Linguria bölgesinde yanyana dizilmiş beş küçük balıkçı köyü. Köyler, La Spezia'dan Levanto'ya sırasıyla Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza ve Monterosso al Mare olarak sıralanıyor.  Ben hostelimi Levanto'da tutmuştum. Cinque Terre'de de bir çok hotel ve hostel seçeneği var ama fiyatlar benim bütçem için biraz fazlaydı. Levanto'da Ospitalia Del Mare'de kaldım. (Kahvaltı dahil gecelik 23€, diğer seçenekler için bkz. Hostelworld, Booking)

Köyler arası ulaşım sadece trenlerle yada yürüyüş yollarıyla sağlanıyor. Bu konuda Cinque Terre Kart kullanmak mantıklı. Günlük 12€, iki günlük ise 23€. Kart ücretine La Spezia - Levanto arası sınırsız tren ulaşımı, istasyondaki 5terre noktalarında WiFi, tuvalet kullanımı, Corniglia'da istasyondan merkeze otobüs ile ulaşım bedeli ve milli park alanında trekking bedeli dahil. Bu arada kartınızı yada biletinizi peronlardaki makinalara okutmayı unutmayın. Ayrıca trende ve istasyonlardaki yankesicilere dikkat! Söylenene göre turist şeklinde geziyorlarmış. Gözünüz açık olsun! :)

Köyler arası tren ile 5'er dakika sürüyor. İyi bir planlama ile bir gün içerisinde tüm köyleri görmek mümkün. Yürüyüş rotalarını kullanacaksanız;
- Riomaggiore - Manarola arası Via dell Amore (Aşk Yolu) olarak geçiyor ve o internette gördüğünüz en meşhur köy manzarasını veren rota yaklaşık 30 dakika.
- Manarola - Corniglia arası 1 saat.
- Corniglia - Vernazza arası 1 saat 30 dakika.
- Vernazza- Monterosso arası ise yine 1 saat 30 dakika civarında.

Yeme içme çok pahalı değil. Çoğu bütçeye uygun birçok seçenek var. Külahta deniz mahsulleri kızartması, pizzalar, makarnalar vs vs. Bunun için Riomaggiore'deki Mamma Mia Take Away fena değil..

En iyi görüntüyü yakalamak için köylerden biraz uzaklaşın. Ara sokakların ayrı bir havası var ama bu köylerdeki en güzel manzara, geniş açıdan olan bütün köyün manzarası. Manzara konusunda benim favorim Manarola ve Riomaggiore!

İçeceğini alıp gün batımını izlemek adettendir dediler bana. Resepsiyonistin tavsiyesiyle gün batımı için Vernazza'ya gittim. Manzara, ortam, atmosfer tam huzur!


Oradan ise Manarola'ya geçtim. Trenden indiğimde hava hafiften kararmış ama maviliği tatlı tatlı devam ediyordu. Bu manzara, köyler arasında en çok beğendiğim manzara oldu.

Riomaggiore'yi de akşam gözüyle de görmek istedim. Köyler bu sezonda akşamları ıssız ve sakin. Sokaklarda benim gibi birkaç turist dolaşmakta. O yüzden çok bir havası yoktu. Deniz kenarında kayaların üzerinde oturup biraz vakit geçirdikten sonra tekrar trene atlayıp Levanto'ya geri döndüm.

Ertesi sabah Monterosso'ya vardım. Tren, köyler arası yürüyüş yapmaya hazır genç, yaşlı birçok turistle doluydu. Aslında diğerlerine köy dersek Monterosso biraz kasaba ayarında, diğerlerine nazaran büyük ama aynı atmosferi burada da hissedeceksiniz.. Buranın en büyük artısı plajları. Eğer mevsiminde gidiyor ve zamanınız varsa burada denize girin.


Corniglia, tren istasyonunun çıkışından 365 basamak yukarı çıkılarak yada 5terre kart ücretine dahil olarak otobüsle ulaşabileceğiniz bir köy. Denize kıyısı olmayan köy haliyle diğerlerine göre daha az turistik. Çok zamanım olmadığı için ben bu köyü eledim. O yüzden çok fazla bilgi veremeyeceğim.

Manarola ve Riomaggiore'nin gündüz de ayrı bir havası var. Dükkanlar açık, birçok insan sokaklarda ve o manzara, gündüz de ayrı güzel. Kesinlikle diyebilirim ki bu iki köy benim için manzara ve atmosfer olarak favori köylerim.

Turumu bitirdikten sonra hostele geri dönüp eşyalarımı aldım ve La Spezia tren istasyonundan Pisa'ya giden trenim için bekleyeme başladım.

Sonraki durak: Pisa!

Sağlıcakla kalın, gönüllü kalın.

0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski