bir maceranın yarısında. || Selanik'te AGH

Takip edenler veya beni tanıyanlar biliyorlar ki Avrupa Gönüllülük Hizmeti (AGH veya EVS) kapsamında Selanik, Yunanistan'da 10 aylık bir gönüllülük projesi yürütmekteyim ve şu yazıyı yazdığım sıralar 5. ayımı yani projemin yarısını bitirdiğim zamanlar ..




Buraya gelmek herhalde hayatımda verdiğim en güzel kararlardan biri oldu. Kesinlikle hiçbir pişmanlığım, "Keşke gelmeseydim, zaman kaybıymış." demişliğim yok. Başta AGH yapmak gibi bir düşüncem bile yoktu. Bende çoğu üniversiteyi bitirmiş arkadaşım gibi askerlik, iş bulma, çalışma veya yüksek lisans gibi planlar peşindeydim. Ailemin bir baskısı yoktu bu konuda ama ister istemez böyle bir baskı hissedebiliyorsunuz üzerinizde.



Başvuru süreçlerini, EVS yapmak için gerekli ufak bilgileri ilk yazımda yazmıştım.  ( bkz. Hayallerinizi Ertelemeyin! )

5 ay! Şöyle bakınca uzun bir zaman gibi gözüküyor ama hiçte değil. Buraya gelirken havaalanında yaşadığım macera ve zorluklar, ev ve ofisteki ilk günüm, gelir gelmez yaptığım Balkan gezim.. Her şeyi daha geçen hafta yapmışçasına hatırlıyorum.


Geçen 5 ayda 7 ülke, 11 şehir gezdim, Avrupa, Balkanlar ve azda olsa diğer coğrafyalardan farklı insanlarla tanıştım, kimisiyle birlikte yaşadım. Hala daha yaşıyorum. Ofis hayatımda da bazı projelerde yer aldım. Bazılarını kendim yürüttüm. Böylesine bir deneyimi başka yerde yaşamanız zor.






Selanik ise EVS yapmak için en güzel şehirlerden biri bence. İzmir'e olan benzerliğinden midir bilemiyorum ama ben çok çabuk benimsedim burayı. Gerek insanı, gerek yaşam tarzı, gerek eğlence anlayışı her şeyiyle seçeneği bol ve çok samimi bir şehir burası. EVS'in sonlarına doğru Selanik ile ilgili ayrıntılı bir gezi yazısı yazmayı da düşünüyorum. Çünkü hala daha şehri tam anlamıyla keşfettim diyemem, gitmediğim birçok noktası var.





Buradaki herkesin dediği gibi "Zaman uçuyor!" Gerçekten fazlasıyla doğru. Şu andan itibaren yaklaşık 5 ayım daha var ve bunu sonuna kadar iyi bir şekilde kullanmak istiyorum. Tabii ki bu benim elimde, umarım "Keşke şunu da yapsaymışım." dediğim bir durumum olmaz. :)



Takip eden, yanımda olup destekleyen herkese çok teşekkürler. Kısacası buralarda her şey fazlasıyla yolunda..

Sağlıcakla kalın, gönüllü kalın.

0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski