Selanik'teki İlk Günler ve Balkan Turu

Merhaba!


Son yazımdan bu yana biraz zaman geçti. Sonunda artık Selanik'teyim. İlk günüm çok zordu gerçekten. 31 Temmuz 2015 sabahı uçuşum çok erkendi ve bütün geceyi havaalanında uyumadan geçirdim. Selanik'e geldiğimde Aris ( Ev Sahibi Kuruluşumun Koordinatörü) beni havaalanında karşıladı. Eve geldik, evi, kuralları vs. anlattıktan sonra her cuma ofiste toplanıp bir sonraki hafta neler yapılacağının kararlaştırıldığını, toplantıya benim de gelmemi istediğini söyleyip ayrıldı.


Ofisteki ilk gün uykusuz ve yorgunluğumu saymazsam güzeldi. Neredeyse herkesle tanıştım. Çoğu çok sıcakkanlı insanlar. Ama şuan yaz sezonunda olmasından dolayı gönüllü sayımız 14 civarında. Bu sayı eylülden sonra 20 - 22 civarına çıkacak. Asıl faaliyetlerde Eylülde başlıyor zaten. Eylül ayı gerçekten çok canlı olacak diye umuyorum. Gerek bizim yaptığımız gerek Selanik'te yapılan etkinlikler bu ayda başlıyor. Çünkü yaz aylarında Selanik gerçekten boş. Herkes yazlıklarına, tatil beldelerine veya Avrupa'ya tatile gidiyor.  Ayrıca üniversitelerde bu ayda açılıyor ve Erasmus öğrencileriyle birlikte birçok etkinlik gerçekleştiriliyor.





Selanik'e geldikten bir gün sonra ofis 16 günlük (1-17 Ağustos) bir tatile giriyordu. Herhalde bu konuda şanslı gönüllülerden biriyim. Selanik'e gelmeden önce buradaki gönüllülerle iletişimdeydim. Onlar araba kiralayarak bir Balkan turu planlamışlardı ve bende onların bu planına dahil oldum. Rotamız Balkanların belirli merkezlerini içeriyordu. Selanik başlangıçlı Üsküp - Belgrad - Saraybosna - Mostar - Dubrovnik - Kotor - Budva - Durres - Ohrid -  Üsküp ve tekrar Selanik. Bu turu 10 günlük olarak planlamışlardı, ben sadece onlara uydum..
Genel hatlarıyla rotamız böyleydi.

Gezi için hazırlıklarımı yaptım. (!) Yani ben öyle düşünüyordum daha sonra keşke yanıma alsaydım dediğim eşyalarımda oldu. Bence çok fazla kıyafet götürmenize gerek yok. Çünkü kaldığınız hostel veya apartmanlarda yıkama fırsatınız olabiliyor. Gereksiz yükten kaçının!.




Bunların haricinde çadırımızı aldık yanımıza çünkü bazı lokasyonlarda sahilde veya kamp alanlarında uyumayı düşünüyorduk. Bunun içinde ufak bir fener almayı unutmayın.
*Not: Yaz ayında olup ve sahil lokasyonlarına gidecekseniz kesinlikle yanınıza bir sinek kovucu sprey edinin. Biz unuttuk, sonuçları gerçekten iyi değildi.
Tur hakkında ufak bir başlangıç yapalım..

Tura Selanik'ten otobüsle ile Üsküp'e giderek başladık. Otobüs bileti yaklaşık 20€. Gidiş - dönüş alırsanız fiyat 30€. Otobüs çok kalabalık değil. Yolculuk rahat ve yaklaşık 3,5 - 4 saat sürüyor. Tabi sınırlardaki yoğunluğa göre değişebiliyor bu süre.
*Not: Aracı Üsküp'ten kiralayıp başlayacağız yolculuğa. Çünkü Selanik'ten kiralayacağınız araçla Yunanistan dışına çıkamıyorsunuz.!

Üsküp'te otobüs terminali merkeze çok yakın ve aklınızda bulunsun tren istasyonu üst katta. Üsküp'te çok fazla zaman geçirmedik desem doğru olur. Sadece bir şeyler yiyip içmek için merkezde ve çarşıda zaman geçirdik.

Fotoğrafları ve notlarımı en kısa zamanda düzenleyip şehirleri ve seyahat anılarımı anlatmayı başlayacağım. Öncelikle Üsküp, Makedonya var. 
Sağlıcakla kalın, gönüllü kalın.



0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski