İtalya'nın Turist Tuzağı: Pisa ve Eğri Kulesi!

Merhaba.

Gönül isterdi ki diğer yazılarıma olduğu gibi buna da şirin, minnoş bir başlık atayım. Ama bilgisayar karşısında tam 45 dakika sadece başlık için düşündüm ama yok içimden gelmedi. . İtalya'nın turizmini nasıl bu kadar başarılı pazarladığına çok güzel örnek olan bir şehirden bahsedicem size. Evet, Pisa'dan! Bir şehir düşünün ki; gözülmesi gereken herşeyin bir meydanda bulunan eğik bir kule, katedral ve vaftizhaneden ibaret olduğu ve tüm bunların yılda yaklaşık 1 milyondan fazla turist çekiyor oluşu. Türkiye'nin o kadar güzel noktası varken  böyle bilinmez kalışı beni üzüyor haliyle. Ama İtalya'ya da büyük tebrikler bu konuda! :)
http://www.amalficoastdestination.com/wp-content/uploads/Pisa-01.jpg

Neyse efenim evet. Cinque Terre'yi gezimi bitirdikten sonra La Spezia tren istasyonundan Pisa'ya olan trene atladım. Bileti TrenItalia'dan 7€'ya almıştım. Yaklaşık 1 saat sürüyor yolculuk, trenler de gayet rahat. Pisa Centrale'ye gelmeden önceki durağın (adını hatırlamıyorum.) Pisa kulesine yakın olan durak olduğunu tren içindeki satıcılar inmeye hazırlanınca farkettim. Zaten pencereden de gözüküyor Pisa kulesi. Üniversite bölgesine de yakın olan durak ile Pisa kulesi arası yaklaşık 15-20 dakika yürüme mesafesinde. Ben direk eşyalarımı bırakmak için hostelime doğru yol aldım. Pisa'da kaldım çünkü ben gezi planımı yaparken ev arkadaşlarımdan biri orada kalacak yer ayarlayabilirim sana dedi. Sonrasına gezim Easter Tatili'ne denk geldiği için elimde patladı. :) (Hostel Pisa Tower : bkz. Booking.com)

Şehir sadece Piazza dei Miracolide (Mucizeler Meydanı) 'den ibaret diyebilirim. Meydan tamam şimdi, gayet güzel. Zaten Unesco Dünya Mirasları Listesi'nde bulunuyor. İtalya'nın simgesi olan kule 6 sütun üst üste oturacak şekilde, 56 metre yüksekliğinde ve tamamen mermerden yapılmış. 8. katın çanı bulunan kuleye 294 basamak tırmanarak çıkabiliyorsunuz. Ama kuleye çıkmanın da bir sınırı var; aynı anda sadece 30 kişiye izin veriliyor. Giriş ücreti ise 15€!?!?

1174 yılında yapımına başlanan kulenin 3. katı yapılırken zemin bozuk olduğu için kule eğilmeye başlamış. Eğim her 100 yılda bir 7 cm civarında devam etmiş. Son olarak 1990 yılında yapılan restorasyon ile kule 1830'lardaki durumuna getirilmiş. Meydan'da sadece kule bulunmuyor tabi. Duomo di Pisa (Pisa Katedrali) ve Battistero Pisa (Vaftizhane) de burada. Yapımına 12 y.y.'da başlayıp 200 yıl süren vaftizhane, İtalya'nın en büyük vaftizhanesiymiş. Bu iki yapıya da giriş 5'er €!


Valla heralde en kısa gezi yazımı yazdım bu bloga. Bitti hani Pisa, bu kadar! Birkaç ipucu daha vereyimde yazı az daha uzun gözüksün bari.

- Zamanınız varsa şehirde, meydan dışında rastgele bir yürüyüş yapın.
- Pisa'nın pizzaları meşhur diyemem ama buraya kadar gelmişiz bir de burada tadalım derseniz meydandan nehire doğru giderken birçok mekan var.
- Pisa kulesini kurtarırken, yıkarken, tekmeyle itelerken, ağzınıza sokarken vs. gibi birçok anlamsız poz verebilirsiniz artık gerisi hayal gücünüze kalmış. Yada en güzel o poz verenleri kenardan izleyip eğlenebilirsiniz. İnsanlar ne şekillere giriyor diyebilirsiniz. :)
- Meydandaki çimlerde gün içerisinde birçok insan oturuyor. Sizde tüm o fotoğraf aktivitelerinden sonra burada dinlenebilirsiniz.
- Meydanın hemen dışında ufak bir çarşı-pazar var. Hediyelik eşya almak için fena değil, fiyatlar uygun.
- Pisa'da KONAKLAMAYIN! Akşam şehir bomboş, hiç bir hareket yok.
- Floransa ve Cinque Terre (La Spezia) tren ile ulaşabileceğiniz yakın noktalar, gezinizi planlarken bu noktaları göz önünde bulundurabilirsiniz.

Tamam tamam belki çok fazla kötüledim ama Pisa, görülmesi gereken yerlerden biri, sonuçta dünyaca üne sahip. Ama 3-4 saatin fazlasıyla yeteceği bir şehir. En iyisi geziniz bittikten sonra atlayın trene başka bir şehre geçin.

Sonraki Durak : Floransa!

0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski