Hayallerinizi Ertelemeyin. || Avrupa Gönüllülük Hizmeti (AGH)

Merhabalar,
Bu ilk yazımda sizlere Avrupa Gönüllülük Hizmeti'nden (AGH) bahsetmek istiyorum. Bir Erasmus+ programı olan AGH'ı belki duydunuz, belki bir gönüllülükte bulundunuz, belki de hiçbir fikriniz yok.


Üniversitedeyken Erasmus Öğrenci Değişim Programına katılmaya hak kazanmış, University of Ljubljana - Slovenya'ya gitme fırsatı yakalamıştım. Erasmus sürecimde Avrupa'nın birçok noktasını gezdim, birçok milletten arkadaş edindim. Türkiye'dekinden farklı, yeni bir kültürü 5 aylığına da olsa yaşadım. Gerçekten herkese tavsiye edebileceğim, harika bir deneyimdi. Erasmus Student Network (ESN) Ljubljana'nın bir sloganı vardı; "I'm not the same after Erasmus!" diye. Gerçekten de insan döndükten sonra hayata daha farklı bakmayı öğreniyor, farklı biri olabiliyor.


Yeni yerler görmek, farklı kültürlerden insanlarla etkileşim içinde olmak, farklı kültürleri yaşamayı hep sevdim ama açıkça söylemek gerekirse benim ilerisi için planlarımda böyle bir programa başvurmak yoktu. Çünkü okulu bitirmiş çoğu kişi gibi ya hemen işe başlamak ya da askerlik vs. gibi ileriye yönelik(!) planlar yapmak durumundaydım. AGH 'a başvuru yapmadan önce "İş Hayatını Ertelemek mi? Hayalleri Ertelemek mi?" konusunda baya düşündüm ve AGH programına başvurmaya karar verdim. Çünkü istediğim zaman yurt dışına çıkma imkanım maddi-manevi yoktu ve hayalleri ertelemenin beni daha mutsuz edeceğine karar verdim.


Aslında AGH ile ise çok yakın bir arkadaşım sayesinde haberdar oldum. O, 9 aylık bir AGH projesinde yer aldı ve döndükten sonra başvuru yapmamda bana ön ayak oldu. Nitekim ben de yaptığım başvuru sonucunda Yunanistan - Selanik'te 10 aylık uzun dönem bir projeye seçildim ve Avrupa kapıları tekrar açılmış oldu.

Bu yazıyı teknik bilgilere boğarak sıkıcı hale getirmek istemedim. O yüzden kendimce derlediğim, başvuru sürecinde bana yardımcı olan bazı sitelerin linklerini paylaşacağım.



- Avrupa Gönüllülük Hizmeti'ni ana hatlarıyla anlatan ufak bir Prezi sunumu için tıklayınız. 

- En temel yardımı alabileceğiniz Ulusal Ajans'ın web adresi için tıklayınız.

- Benim de gönderici kuruluşum olan TREX EVS 'in, AGH hakkındaki güzel yazıları ve proje ilanları bulabileceğiniz bloğu : TREX EVS Blog

-Eski bir AGH gönüllüsü tarafından yazılmış, AGH hakkında çoğu bilgiyi bulabileceğiniz yararlı bir blog : ilkaycikla.blogspot.com.tr

Bunlar gibi size yardımcı olacak bir çok blog ve siteyi internette bulabilirsiniz.

Gönüllülük veya ekonomik seyahatin ipuçları hakkında aklınızda olan sorular varsa İletişim ve Takip kısmından ulaşın, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Sağlıcakla kalın, gönüllü kalın.



0/Yorumlar

Daha yeni Daha eski